Firma w katalogu stron – co warto wiedzieć?

Katalog zawierający spis firm to doskonałe miejsce na wizytówkę każdej firmy. Korzyści płynące z posiadania wpisów na różnego rodzaju katalogach są łatwe do przewidzenia – poprawa pozycji w Google i możliwość dotarcia z ofertą do osób przeglądających katalogi stron. Co jeszcze warto wiedzieć w kontekście katalogów agregujących witryny?

Rodzaje katalogów stron

Nietrudno zauważyć, że w internecie znajdują się katalogi nie tylko umożliwiające dodanie wizytówki firmowej, ale również katalogi ogólno-tematyczne. Zasadniczą wadą tego typu katalogów jest to, że praktycznie każda witryna może zostać dodana do listy. Odszukanie wartościowych witryn jest więc pewnym wyzwaniem, dlatego też zdecydowanie większą popularnością cieszą się katalogi ukierunkowane na konkretny temat – hobbistyczne, o gotowaniu lub po prostu zawierające spis witryn należących do firm.

Katalogi moderowane i niemoderowane

Katalogi można również podzielić na te, które są moderowane oraz te, które umożliwiają dodawanie wpisów bez weryfikacji – czyli niemoderowane i niesprawdzane pod kątem jakości wpisów. Jak łatwo się domyślić – zdecydowanie lepsze są te moderowane, ponieważ nad jakością wpisów czuwa administrator lub grono moderatorów, które odfiltrowuje niskiej jakości wpisy oraz spam. Warto też zdawać sobie sprawę, że katalogi moderowane są najczęściej płatne, ale zwykle opłata jest niewielka w porównaniu do korzyści związanej z zaistnieniem wizytówki firmowej w takim miejscu.

Recenzje

Niektóre katalogi posiadają możliwość oceniania wpisów, a nawet wystawiania opinii i recenzji na temat dodanych stron. Dla firmy jest to związane z reputacją, która może mieć odzwierciedlenie w wyszukiwarce Google. Z tego też względu warto mieć świadomość tego, że dodanie wpisu do katalogu firm może wiązać się z aktywnym sprawdzaniem opinii i ewentualną odpowiedzią na negatywne, jak i pozytywne.