Budowa strony internetowej to nie wszystko. Żeby witryna spełniała swoje funkcje, musi być widoczna w sieci, czyli zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W ten sposób generuje większy ruch, a Twoja firma zdobywa nowych klientów. Dowiedz się, co to jest pozycjonowanie i na czym polega.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego jak SEO – skrót od angielskiego Search Engine Optimization.
Wszelkie działania SEO mają na celu poprawienie pozycji strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania (organicznych, czyli bezpłatnych, niesponsorowanych).
Działania SEO dzieli się na dwa rodzaje:
- SEO On-Site – pozycjonowanie na stronie internetowej – działania, które wykonujesz w obrębie swojej strony WWW,
- SEO Off-Site – pozycjonowanie poza stroną – działania wykonywane poza stroną.
Na czym polega SEO On-Site?
Do działań SEO On-Site zalicza się przede wszystkim:
- używanie słów kluczowych związanych z Twoją branżą – to, jakie zapytania są najczęściej używane przez internautów sprawdzisz przy pomocy takich narzędzi jak Senuto albo Semstrom,
- tworzenie wysokiej jakości treści – materiałów, które wyczerpują poruszany temat i odpowiadają na najczęstsze pytania użytkowników, a także zawierają – wspomniane wyżej – słowa kluczowe,
- tworzenie linków wewnętrznych – czyli takich, które porządkują treści i ułatwiają użytkownikom poruszanie się po stronie oraz odsyłają do innych miejsc na stronie, przykład: pod ogólnym artykułem o laptopach wklejasz link z odnośnikiem do artykułu bardziej szczegółowego o laptopach gamingowych,
- przygotowanie meta danych (meta title i meta description) – właściwie skonstruowane tytuł i opis, informują, co znajduje się na danej podstronie i zachęcają do sprawdzenia treści (meta dane wyświetlają się m.in. w wynikach wyszukiwania Google i są istotne dla robotów wyszukiwarek),
- tworzenie prostych adresów URL – przyjaznych w odbiorze i konkretnie opisujących daną podstronę, np. stronafirmy.pl/kontakt.
- opracowanie grafik – by były właściwie opisane, miały odpowiednie atrybuty i szybciej się ładowały,
- dbanie o poprawną strukturę strony – powinna być jasna i prosta dla użytkowników,
- ustawianie niezbędny przekierowań – które informują, że dana treść została przeniesiona w inne miejsce na stronie, dzięki czemu unikasz błędów.
Warto dbać również o pozytywne doświadczenia użytkownika (tzw. User Experience). Coraz częściej mówi się o połączeniu UX i SEO, czyli o zasadach SXO.
Na czym polega SEO Off-Site?
Do działań SEO Off-Site zalicza się przede wszystkim:
- zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych – odsyłaczy do Twojej strony z innych adresów, ważne, by pochodziły z wartościowych źródeł i były związane z Twoją branżą,
- odpowiednie przygotowanie wizytówki Google Moja Firma – aktualizowanie najważniejszych informacji,
- dbanie o historie i reputację domeny – czy Twój adres internetowy ma dobrą opinię w Internecie, np. czy wcześniej pod tym samym adresem nie promowano nielegalnych działań itp.
Pozycjonowanie – o czym jeszcze warto pamiętać?
Aby dobrze pozycjonować stronę WWW firmy, trzeba trzymać się powyższych zasad. Ale to nie wszystko. Równie ważne są takie aspekty działania Twojej witryny jak:
- szybkość wczytywania się strony – strona internetowa powinna wyświetlać się w kilka sekund, każda dodatkowa sekunda to mniejsze zainteresowanie stroną i gorsza pozycja w wynikach wyszukiwania,
- responsywność (RWD) – przystosowanie strony do różnych szerokości ekranu, czyli do urządzeń stacjonarnych (komputer) oraz mobilnych (smartfon, tablet),
- certyfikat SSL – dodanie do strony protokołu sieciowego, który zabezpiecza połączenia internetowe, dzięki temu dane Twoje i Twoich klientów są bezpieczne,
- brak reklam pełnoekranowych – irytujących reklam, które utrudniają użytkownikom korzystanie z witryny.
Jak widzisz na działania SEO składa się wiele skomplikowanych czynności. Dlatego, żeby mieć pewność, że Twoja strona jest optymalnie przygotowana, powierz te zadania profesjonalnej agencji marketingowej WeNet.
WeNet oferuje m.in. stałą opiekę dedykowanego opiekuna, szczegółowy audyt SEO, wsparcie w linkowaniu oraz profesjonalną optymalizację treści na Twojej stronie.
Czy można sprawdzić jakość strony pod kątem SEO?
Tak, jakość swojej strony internetowej pod kątem SEO możesz sprawdzić przy pomocy wielu narzędzi.
Jednym z nich jest Audyt SEO WeNet. Dzięki audytowi dowiesz się, czy Twoja strona jest dobrze pozycjonowana i jakie elementy warto poprawić, żeby uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki rankingowe.
Dlaczego pozycjonowanie strony jest ważne?
Pozycjonowanie to obecnie nieodłączny element obecności firmy w sieci. Żeby uzyskiwać lepsze wyniki w swoim biznesie, strona Twojej firmy musi się wyświetlać grupie użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą.
Rywalizacja o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania jest dość długim procesem, który na szczęście przynosi pozytywne efekty na długo. Dlatego działania SEO do swoich strategii marketingowych włączają małe firmy, prywatne blogi, ale także duże korporacje.
Sprawdź ofertę na stronie WeNet.pl.