Udający pracownika banku mężczyzna oszukał mieszkankę Janikowa. Nakłonił ją do zainstalowania aplikacji i tym sposobem z konta zniknęły pieniądze. Policja ostrzega, by nie wierzyć w takie telefony, gdy ktoś domaga się pilnego logowania do aplikacji bankowej.
Do inowrocławskiej komendy policji wczoraj (25.01) zgłosiła się kobieta, która powiadomiła o tym, że z konta skradziono jej gotówkę. Po telefonie od mężczyzny, który mówił ze wschodnim akcentem, zainstalowała w telefonie aplikację dla rzekomego zabezpieczenia pieniędzy przed przestępcami. Podała również kod umożliwiający połączenie, zalogowała się do aplikacji bankowej i swojego rachunku.
Wtedy zorientowała się, że z konta zniknęło blisko 2 tys. zł za pomocą wypłaty z bankomatu z wykorzystaniem kodu BLIK. Rozmówca nakłaniał ją również do wzięcia pożyczki w kwocie 20 tys. zł, na co rozmówczyni się rozłączyła.
Trzeba dodać, że numer telefonu jaki kobiecie wyświetlił się był z faktycznego numeru infolinii bankowej, a mężczyzna zadziałał tak, że oszukał kobietę pod legendą pracownika banku, w co uwierzyła.
Uwaga! Policja informuje i ostrzega!
Przestępcy znają aplikacje mobilne i strony internetowe banków. Udzielają też merytorycznych odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania. Dzwoniący mówią płynnie w języku polskim, ale często ze wschodnim akcentem.
Pamiętaj:
- pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK,
- nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
- wykonując operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!!!!
O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.
asp. szt. Izabella Drobniecka
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji
w Inowrocławiu