W siedzibie inowrocławskiej Policji odbyło się spotkanie z organizatorami imprez oraz przedstawicielami przewoźników. Dyskutowano o tym, jak wspólnie działać, by podczas organizacji i ich przebiegu nie dochodziło do łamania prawa i zakłóceń.

Wczorajsze (06.03) spotkanie otworzył Komendant Powiatowy w Inowrocławiu insp. Marcin Ratajczak, który wypowiedział się na temat dotychczasowej współpracy przedstawicieli instytucji z Policją. Wskazał też na bieżącą wymianę informacji,  co ma służyć zapewnieniu bezpieczeństwa w czasie różnych imprez.

Naczelnik Wydziału Prewencji podinsp. Paweł Fajfer i mł. asp. Grzegorz Małetka, omówili zapisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, prawa i obowiązki organizatora oraz najczęściej popełniane błędy formalne w dokumentacji przy składaniu wniosków o wydanie opinii w zakresie konkretnej planowanej imprezy. Policjanci również uświadamiali przedstawicieli przewoźników, że mają oni obowiązek niezwłocznego i nie później niż 24 godziny przed, powiadomienia Policji o każdym przypadku wynajęcia środka transportu przez uczestników sportowych imprez masowych. Spotkaniu towarzyszyła dyskusja.

 

Autor: asp. szt. Izabella Drobniecka
Publikacja: asp. sztab. Izabella Drobniecka