Inowrocławskie policjantki zaprosiły do współpracy nauczycieli szkół powiatu inowrocławskiego w ważnej sprawie. Wspólnie udało się zrealizować lekcje z uczniami na temat bezpieczeństwa w internecie. W ciągu kilku dni zajęcia odbyły się, aż w 57 klasach.

Policja prowadzi systematycznie działania polegające na uświadamianiu dzieci i młodzieży o współczesnych zagrożeniach, by nauczyły się poprawnej reakcji dla własnego bezpieczeństwa. Edukacja tego typu jest kontynuowana również w czasach pandemii. Tym bardziej  dziękujemy tak wielu szkołom i nauczycielom, że zechcieli włączyć się w przedsięwzięcie.

Wczoraj (09.02.21) był Dzień Bezpiecznego Internetu, w którym prócz pożytecznych rzeczy można również natrafić na zagrożenia. Dlatego przy tej okazji warto było porozmawiać na temat korzystania z „sieci”. Stąd propozycja starszej aspirant Justyny Piątkowskiej i aspiranta sztabowego Izabelli Drobnieckiej dla uczniów i nauczycieli klas IV – VIII, aby właśnie na ten temat odbyły się zajęcia.

Pomógł w tym przygotowany przez starszą aspirant Justynę Piątkowską, scenariusz oraz nagranie multimedialne wprowadzające do zajęć. Podkreśliła ona w nim zasadność udziału w lekcji na temat internetu. Natomiast sam przebieg lekcji został zaplanowany tak, aby każdy uczeń mógł wziąć w niej aktywny udział. Prócz tego policjantki zaproponowały ciekawy film pod tytułem „Wyloguj się do życia”. Został on nagrodzony w III edycji programu „Sztuka Wyboru”, współorganizowanego przez Komendę Wojewódzką Policji w  Bydgoszczy i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Przygotowane na zajęcia materiały policjantki przekazały wszystkim „podstawówkom” powiatu inowrocławskiego. Lekcja miała skłaniać do refleksji, przemyśleń, wyciągnięcia wniosków i tak też było.

Dzięki ogromnemu zaangażowaniu nauczycieli szkół podstawowych w lutym w 11 szkołach odbyły się zajęcia. Lekcje na temat bezpieczeństwa w internecie zostały przeprowadzone w 57 klasach. Ciekawe relacje nauczycieli z zajęć były pełne także ich i uczniów inicjatyw. Polegały one na wykonaniu tematycznych prac plastycznych, plakatów, prezentacji multimedialnych, krzyżówek, a o to właśnie chodziło.

Warte uwagi są refleksje uczniów: - Z zajęć chcę zapamiętać, jak łatwo się uzależnić, nie zauważając tego. - (…) krótki film uświadomił mi, że nadużywam telefonu. - (…) utkwiły mi sceny z filmu, że (…) sam spędzam za dużo czasu przed komputerem. - Życie nie toczy się tylko dookoła  (…) świata wirtualnego.

asp. szt. Izabella Drobniecka
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji
w Inowrocławiu

 

  • Połączone na jednym zdjęciu fotografie pokazujące zakres zajęć o internecie
  • Policjantka w sposób multimedialny dokonuje wprowadzenia do tematu
  • Praca plastyczna ucznia o czasu spędzanym przed komputerem
  • Korzystanie na ulicy z telefonu może prowadzić do wypadku drogowego
  • Uczniowie jednej z klas wraz z nauczycielem zaangażowani w lekcję
  • Kolejna klasa dzięki zdalnej lekcji uczestniczy w zajęciach
  • Praca plastyczna ucznia na temat zainteresowania młodzieży internetem
  • Plakat o tym jak należy postąpić aby oderwać się od komputera
  • Praca plastyczna ucznia o tym, jak ważni są przyjaciele
  • Uczniowie podczas zdalnych zajęć
  • Rysunek o tym, że internet to więzienie
  • Rysunek z hasłem o bezspieczeństwie w internecie
  • Na kartce cytat, żeby dozować czas w komputerze
  • Kadr z filmu pod tytułem Wyloguj się do życia
  • Na zdjęciu policjantka która omawia tematykę lekcji
  • Nauczyciel i uczniowie podczas lekcji
  • Kartka z napisami jak jest gdy korzystamy z internetu
  • Kartka z napisami jak powinno być
  • Kartka z napisami, dlaczego nie jest tak, jak powinno być