Od 5 września 2025 rusza konkurs Odblaskowa szkoła w kujawsko-pomorskiem, zgłoszenia do 19 września

Rusza pierwszy w naszym regionie konkurs „Odblaskowa szkoła” – od 5 września dyrektorzy podstawówek z województwa kujawsko-pomorskiego mogą zgłaszać placówki. To szansa, by zadbać o widoczność uczniów na drodze i zdobyć lokalne uznanie za działania na rzecz bezpieczeństwa.
- Zgłaszaj szkołę z Bydgoszczy i całego kujawsko-pomorskiego - terminy i cele projektu
- Dowiedz się, kto wspiera akcję i jak wysłać zgłoszenie
Zgłaszaj szkołę z Bydgoszczy i całego kujawsko-pomorskiego - terminy i cele projektu
Organizator konkursu to Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy. Pierwsza odsłona konkursu obejmuje szkoły podstawowe z terenu województwa kujawsko-pomorskiego. Start zgłoszeń rozpoczyna się 5 września 2025 roku, a termin nadsyłania wniosków upływa 19 września 2025 roku.
Głównym zadaniem inicjatywy jest poprawa bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym oraz wyposażenie jak największej liczby uczniów w elementy odblaskowe. Organizatorzy stawiają też na zaangażowanie dyrektorów szkół, władz samorządowych i rodziców, żeby pokazać, że placówki nie tylko uczą, ale aktywnie dbają o bezpieczeństwo dzieci - szczególnie w drodze do i ze szkoły.
Dowiedz się, kto wspiera akcję i jak wysłać zgłoszenie
W przedsięwzięcie włączyły się instytucje samorządowe i branżowe: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki, Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Kujawsko-Pomorska Wojewódzka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku oraz Zarząd Okręgowy Polskiego Związku Motorowego w Bydgoszczy.
Honorowy patronat nad konkursem objęli Komendant Wojewódzki Policji w Bydgoszczy insp. Jakub Gorczyński, Wojewoda Kujawsko-Pomorski Michał Sztybel oraz Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Piotr Całbecki. Patronat medialny zapewniły TVP 3 Bydgoszcz i Polskie Radio PIK.
Aby przystąpić, dyrektor szkoły przesyła zgłoszenie w terminie 5-19 września 2025 roku. Wzór formularza określony jest w Załączniku nr 1 do regulaminu konkursu. Dokument należy przesłać na adres e-mail: [email protected] lub faxem na numer 47 751 55 87.
Organizatorzy liczą na szerokie zainteresowanie i wierzą, że udział będzie łączył edukację z dobrą zabawą, a uczniowie sami będą promować bezpieczne zachowania na drodze. Czekają na zgłoszenia do 19 września 2025 roku.
Na podstawie: Policja Inowrocław
Autor: krystian