Promocja firmy w internecie małymi kosztami

Reklamowanie firmy w internecie nie musi pociągać za sobą dużych kosztów. Z powodzeniem można zareklamować przedsiębiorstwo z małym nakładem środków finansowych, a nawet dość często zupełnie za darmo. Przykładem tego mogą być strony typu katalog ze spisem firm i inne, które pozwalają darmowo lub za niewielką opłatą umieścić prostą wizytówkę przedsiębiorstwa w internecie. Na jakie jeszcze sposoby warto zwrócić uwagę pod kątem małych kosztów?

Reklama w social media

Serwisy społecznościowe, czyli social media rosną nieustannie w siłę. Zainteresowanie portalami typu Facebook, Instagram, LinkedIn jest ogromne i nie ma się więc czemu dziwić, że przedsiębiorstwa chętnie korzystają z możliwości zareklamowania się na tego typu stronach internetowych. Jest to o tyle ułatwione, że te portale wychodzą naprzeciw zapotrzebowaniu przedsiębiorców i oferują różne możliwości promocji. Na przykład w przypadku Facebooka założenie firmowego fanpage’a, czyli wizytówki firmowej, jest darmowe, a koszty dotyczą reklamy skierowanej do konkretnych odbiorców. Porównując koszty reklamowania się w wyszukiwarce Google i koszty związane z reklamą na Facebooku można z łatwością dostrzec to, że w tym serwisie społecznościowym jest to po prostu tańsze.

Artykuły sponsorowane

Ciekawą formą promocji są artykuły sponsorowane zamieszczane na portalach specjalistycznych. W głównej mierze polega to na tym, że firma dzieli się swoją wiedzą na konkretny temat, na przykład w formie recenzji produktu lub poradnika, a tym samym zachęcając do zapoznania się z własną ofertą. Skuteczność tego rozwiązania polega na tym, że przedsiębiorstwo jawi się jako wyraźny ekspert w swojej branży i stanowi to swoistą zachętę do tego, aby dowiedzieć się więcej i skorzystać z jego szerokiej oferty. Koszty są niewielkie, a efekty są bardzo szybko widoczne.