SEO dzieli się na działania typu on-page oraz off-page. Jednym z głównych elementów skutecznej optymalizacji on-page jest właściwa nawigacja. Niestety, nie każda strona może się nią pochwalić. Często zdarza się, że użytkownik nie może znaleźć tego, czego szukał. W takiej sytuacji najprawdopodobniej będzie sfrustrowany i odpuści stronę. Jest to jednak element, który można rozwiązać stosunkowo łatwo.
Jednym z częstych powodów opuszczania strony jest problem z procesem zakupowym. Zakończenie transakcji na stronie musi być tak szybkie i łatwe, jak to tylko możliwe, w przeciwnym razie istnieje duże ryzyko, że użytkownik opuści stronę przed dokonaniem płatności. Masz problem ze swoją stroną? Sprawdź pozycjonowanie Bydgoszcz
Użytkownicy muszą również wiedzieć, dlaczego w ich najlepszym interesie jest dokonanie zakupu lub innego rodzaju konwersji na Twojej stronie. Jeśli informacje są niejasne i trudne do zrozumienia, szansa na konwersję maleje. Ludzie są coraz bardziej zajęci w dzisiejszych czasach i mają coraz mniej cierpliwości. Strona internetowa powinna działać szybko i bezproblemowo na każdym urządzeniu.
Aspekt wizualny odgrywa bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej. Projekt graficzny jest integralną częścią strony internetowej i ma ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach. Elementy graficzne umieszczone na stronie internetowej decydują o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i wchodzą w interakcję z zamieszczonymi na niej treściami. Warto wykonywać testy i obserwować rezultaty. Przykładowo warto chwilowo zmienić kolor przycisku call-to-action i sprawdzić jakie miało to zmiany na statystyki. W ten sposób dowiemy się np. jaki kolor lub rodzaj czcionki ma pozytywny lub negatywny wpływ na poziom konwersji.