Dzieci z Przedszkola nr 2 uczyły się mówić o uczuciach w Tygodniu relacji

2 min czytania
Dzieci z Przedszkola nr 2 uczyły się mówić o uczuciach w Tygodniu relacji

W Inowrocławiu przedszkolaki spędziły kilka dni na ćwiczeniu empatii, dzielenia się i rozwiązywania konfliktów. W zabawach i grach pojawiły się proste pytania o uczucia, wspólne zadania i okazje do wspólnego śmiechu. Pedagodzy podkreślali, że to nie tylko zabawa, ale też nauka umiejętności przydatnych w codziennym życiu. Relacje okazały się tematem, który łączy dzieci i dorosłych.

  • Przedszkole nr 2 “U Jasia i Małgosi” z zajęciami przy ul. Krzymińskiego
  • Jak w Inowrocławiu obchodzono Tydzień o Budowaniu Relacji

Przedszkole nr 2 “U Jasia i Małgosi” z zajęciami przy ul. Krzymińskiego

W murach Przedszkola nr 2 „U Jasia i Małgosi” przez cały tydzień odbywały się zajęcia mające na celu rozwijanie umiejętności społecznych. Dzieci uczestniczyły w zabawach, które miały im pomóc nazwać emocje, sięgać po słowa opisujące to, co czują, a także ćwiczyć dzielenie się zabawkami i wzajemną pomoc. Zajęcia prowadzili nauczyciele z placówki, którzy wykorzystywali proste scenariusze i gry do ćwiczenia codziennych sytuacji — od konfliktu o zabawkę po radość z wspólnej zabawy.

Organizacja zajęć akcentowała wartości takie jak szacunek i przyjaźń, ale też radość ze wspólnego bycia razem. Dla najmłodszych formy pracy były przystępne: elementy ruchowe, krótkie rozmowy w grupach i wspólne zadania praktyczne, które uczyły współpracy bez nadmiernego pouczania.

Jak w Inowrocławiu obchodzono Tydzień o Budowaniu Relacji

Akcja w inowrocławskim przedszkolu odbyła się w ramach Ogólnopolskiej Inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej pod hasłem Tydzień o Budowaniu Relacji. W programie znalazł się też specjalny “Dzień Uśmiechu”, podczas którego dzieci dzieliły się radością i prostymi gestami życzliwości wobec rówieśników.

Na zakończenie tygodnia pedagodzy przygotowali przedstawienie dla przedszkolaków — inscenizację zatytułowaną “O królewnie Gburce”. Spektakl miał formę przyjazną maluchom i stał się okazją do rozmowy o emocjach bohaterów oraz o tym, jak reagować, gdy ktoś jest smutny lub zły. Nauczyciele ocenili, że tego typu działania pomagają dzieciom ćwiczyć empatię w naturalnych sytuacjach, a rodzice zauważają zmiany w codziennych zachowaniach maluchów.

na podstawie: Urząd Miasta w Inowrocławiu.

Autor: krystian