Co wyróżnia drukarnię internetową?

Myśląc o drukarni internetowej mamy zazwyczaj silne skojarzenia z materiałami typu foldery, ulotki, broszury czy katalogi. Tego typu materiały marketingowe niezmiennie od lat mają ogromną siłę przekazu i nawet pomimo dynamicznego rozwoju cyfryzacji nie zostaną prędko wyparte z rynku produktów marketingowych i reklamy.
Czym zajmuje się drukarnia internetowa?
Drukarnia internetowa to jednak coś znacznie więcej czy kolorowe kompendium wiedzy o produktach, baner reklamowy czy wizytówki. To przede wszystkim szereg gadżetów reklamowych z nadrukowanym cyfrowo logo firmy. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują: długopisy, ołówki, notesy szkoleniowe, smycze reklamowe, miarki, kubki, breloki, latarki, czapeczki, koszulki, termosy, kufle czy parasole.
Warto podkreślić jak ważne są też nadruki personalizowane. Najczęściej są one wykorzystywane w trakcie takich uroczystości jak: jubileusze, urodziny lub imieniny ważnego klienta. Tutaj nie ma wydruków seryjnych, dlatego tak ważne jest nawiązanie współpracy z taką drukarnią internetową, która w swej ofercie będzie mieć tego typu usługi.
Co wyróżnia drukarnię internetową?
Duże drukarnie internetowe mają świetnie dopasowany do obsługi klienta interfejs dotyczący zamówień. Pozwala on nie tylko na bieżąco śledzić postęp wydruków, ale też dokonywać niezbędnych korekt lub zmieniać kolejność wydruku w nieoczekiwanych sytuacjach. Wszystko to sprawia, że można z odpowiednim wyprzedzeniem zaplanować dystrybucję materiałów marketingowych oraz poinformować z dużą precyzją siły handlowe o dostępności różnego rodzaju materiałów, nie tylko tych drukowanych. Pracę i rozliczenia ułatwia też bieżący podgląd faktur, które są bardzo czytelnie opisane numerami zleceń.
Jedną z cech charakterystycznych drukarni internetowych jest ekspresowa realizacja zamówień, co jest niezwykle istotne w przypadku nagłych potrzeb firmy w zakresie materiałów marketingowych.
Bardzo często drukarnie internetowe swoje oferty kierują do wielu różnych grup biznesowych. Inne bowiem są potrzeby marketingowe w branży hotelarskiej, a inne w budownictwie, lotnictwie czy branży medycznej. Poszukując drukarni internetowej warto prześledzić czy oferowany przez nią wachlarz produktów będzie adekwatny do naszego biznesu.
To co można przyznać z całą pewnością to fakt, że wspólnym mianownikiem wszystkich drukarni internetowych są klasyczne wydruki najpopularniejszych produktów takich jak: ulotki, foldery, informatory cenowe, kalendarze, notesy szkoleniowe, wizytówki, plakaty, książki, teczki ofertowe, papier firmowy, torby reklamowe czy koperty. Te produkty dostępne są na rynku od lat i zmiana w tym obszarze raczej prędko nie nastąpi.
W zależności od rodzaju produktu i jego przeznaczenia można odpowiednio dobrać gramaturę papieru, kolor czy połysk. Często do dyspozycji klientów drukarni internetowej jest możliwość konsultacji z profesjonalnym grafikiem, który udzieli cennych wskazówek i dokona niezbędnych korekt, które sprawią, że finalny produkt będzie nienaganny i skrojony na miarę.
Autor: Materiał partnera