Firma we Wrocławiu – jak wykorzystać bloga do promocji lokalnego biznesu?

Wyszukiwarka Google do bardzo dynamiczne środowisko – algorytmy i wymagania aktualizowane są nawet kilkaset razy w roku. To znaczy, że jeśli marzy Ci się najwyższe miejsce w rankingu wyników organicznych, musisz stale śledzić zmiany i odpowiednio na nie reagować. Jest jednak jedna kwestia, która prawdopodobnie nigdy się nie zmieni. Mowa o wymaganiach dotyczących wartości dla użytkownika. Firma Google zwraca ogromną uwagę na to, aby serwować użytkownikom wyłącznie wartościowe serwisy. A co decyduje o tym, czy strona jest wartościowa? Przede wszystkim treści. Prowadzisz firmę we Wrocławiu i chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań marketingowych? Załóż bloga i regularnie publikuj wartościowe wpisy! 

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy utworzony w obrębie domeny dobrze wygląda w oczach wyszukiwarki i sprawdzi się zarówno dla przedsiębiorstw świadczących usługi w całym kraju, jak i dla lokalnych firm, które pozyskują klientów np. z Wrocławia. Ale co właściwie daje prowadzenie bloga? Oto największe korzyści: 

  • Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania – za pomocą treści blogowych możesz wesprzeć lokalne pozycjonowanie na Wrocław. Wyszukiwarka Google lubi serwisy, które stale serwują użytkownikom świeżą i wartościową treść. Oprócz tego każdy kolejny wpis to miejsce na frazy kluczowe, a także linkowanie wewnętrzne. 
  • Wizerunek eksperta – jeśli w swoich wpisach będziesz wyjaśniał odbiorcom istotne kwestie związane z branżą, wykreujesz wizerunek eksperta. 
  • Zaufanie konsumentów – pokaż czytelnikom, że znasz się na rzeczy i potrafisz doradzić w wielu kwestiach. Dzięki temu zyskasz ich zaufanie, a konsumenci chętniej kupują od firm, którym ufają.  
  • Bezpośrednia reklama usług i produktów – na blogu możesz również bezpośrednio reklamować swoje usługi lub produkty. 

Jak planować wpisy na blogu firmowym?

Aby treści na blogu spełniały swoje zadania i pomagały realizować cele wizerunkowe lub sprzedażowe, muszą być wartościowe i interesujące dla odbiorców. Dlatego przed planowaniem tematów musisz sprawdzić, jakich informacji potrzebują Twoi potencjalni klienci. Możesz to zrobić za pomocą narzędzi do szukania i analizowania słów kluczowych – podpowiadają one frazy, które najczęściej wpisywane są w wyszukiwarce. Jeśli zaczniesz prowadzić bloga, prawdopodobnie pod wpisami będą pojawiały się komentarze czytelników. Z  nich również możesz czerpać pomysły na wpisy.

Pamiętaj, aby publikować artykuły regularnie – tylko wtedy będą one pomagały Ci realizować Twoje cele marketingowe i biznesowe. 

Jak zoptymalizować treści pod kątem SEO? 

Treści zoptymalizowane pod kątem SEO powinny zawierać dobrane wcześniej słowa kluczowe np. fryzjer we Wrocławiu. Nie można jednak przesadzać z ich ilością – nienaturalne upychanie fraz to działanie, które należy do Black Hat SEO, czyli technik niezgodnych z regulaminem wyszukiwarki. 

Oprócz fraz kluczowych w tekstach warto umieszczać linki wewnętrzne, które zatrzymają użytkownika na dłużej w obrębie serwisu. Nie można też zapominać o formatowaniu treści, wyróżnieniach i odpowiedniej strukturze nagłówków. Nagłówek H1 przeznaczony jest dla tytułu wpisu, dlatego powinien występować tylko raz na każdej podstronie. Pod względem SEO ważne są również metadane podstrony ze wpisem blogowym (powinny opisywać to, co znajduje się na podstronie, a także zawierać słowo kluczowe) oraz adresy URL (muszą być przyjazne dla Google i użytkownika). 

Źródło grafiki: pixabay.com